Az éjszakák bölcs gyógyítája: az alvás

Igen sok testi lelki probléma egyszerű, olcsó és osidok óta tudattalanul is alkalmazott gyógymódja az alvás. Manapság a rohanó világban sajnos figyelmen kívül hagyjuk az alvás rendkívüli gyógyító erejét. Pedig egyet mindenki tud: az alvás létfontosságú, hiszen senkivel nem fordulhat elo, hogy alvás nélkül élje le az életét!

Ősi gyógyír

Igen sok testi lelki probléma egyszerű, olcsó és ősidők óta tudattalanul is alkalmazott gyógymódja az alvás. Manapság a rohanó világban sajnos figyelmen kívül hagyjuk az alvás rendkívüli gyógyító erejét. Pedig egyet mindenki tud: az alvás létfontosságú, hiszen senkivel nem fordulhat elő, hogy alvás nélkül élje le az életét!

Az agy nem kapcsol ki

Sokan még ma is úgy tekintenek az alvásra, mint egy üresjáratra, amikor az ember agya kikapcsol, és a teste pihen. A munkával, iskolával, családdal, háztartással kapcsolatos feladataink elvégzése utáni nagy rohanásban pedig az alvás másodlagos dolognak tunik.

Mi történik alvás közben?

A kutatók azonban rámutattak, hogy alvás közben számos alapvető fontosságú dolog történik a szervezetben, ami segít megőrizni egészségünket, és hozzájárul ahhoz, hogy a leheto legjobban teljesítsünk a napi feladataink ellátásában. Alvás közben ugyanis agyunk keményen dolgozik azon, hogy a tanuláshoz, kreativitáshoz, problémák megoldásához szükséges csatornákat formálja, karbantartsa. Elegendő alvás nélkül nem vagyunk képesek megfelelően figyelni, összpontosítani, koncentrálóképességünk lecsökken. A kialvatlanság hangulati problémákat is okozhat. Mindezek mellett egyre több bizonyíték szól amellett, hogy a krónikus alváshiány növeli az elhízásra való hajlamot, a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint a fertőzések kialakulásának kockázatát.

A helyes alvás

Helyes alvás: Ha az idegrendszerünk helyes működéséről, szellemi teljesítőképességünkrol, koncentrálóképességünkről, sőt testsúlyunk kordában tartásáról, vagy akár a napi stressz levezetéséről van szó sajnos pont az egyik igen egyszerű, mégis létfontosságú módszer nem jut eszünkbe: az alvás. Az alvás elengedhetetlen a tested és az elméd helyes működéséhez! Feküdj le minden nap ugyanabban az időpontban, és aludj 8 órát!
Lefekvés előtt 1-2 órával már ne egyél, kerüld a nikotint és ne fogyassz koffeintartalmú italt!
A testmozgást ne halaszd túl késői időpontra!

Gyógytea ABC

A gyógytea ABC-ben kedved szerint kereshetsz a gyógyteák alkalmazási, felhasználási, elkészítési módjai között. Reméljük, hogy kérdéseidre megtalálod a választ!

tovább

A kellemetlen illatú gyógyfű - macskagyökér

Már az ókor herbalistái is nagy tisztelettel övezték ezt a gyakran egy méter magasra is megnövo, lándzsás levelu, emberi szaglószervek...

tovább

Az a csodálatos zöld tea

A - már a keleti bölcsek által is csodaszernek tartott - zöld tea az örökzöld teacserje a camellia sinensis leveleiből előállított teakülönlegesség.

tovább

A csontritkulás okai és elkerülésének módjai

A csontritkulás, osteoporosis nem más, mint a csontszövet mennyiségének csökkenése, mely a csontok fájdalmával és törékenységével jár. A csontritkulás kialakulása kb 40 éves kor után kezdődik, és jóval több nőt érint, mint férfit.

tovább